
Verhaal van Dustin
Dustin ontdekte via TikTok de weg naar ons bedrijf en maakte in no time de switch van supermarktmedewerker naar telefonisch verkoper bij MDH. Met zijn enthousiasme en talent verdiende hij binnen acht maanden al een vaste aanstelling en inmiddels heeft hij zich ontwikkeld tot teamleider. Voor hem voelt het werk niet als werk. Benieuwd hoe hij dit doet? Lees dan snel verder!
Dat onze socialmediakanalen goed werken, blijkt wel uit de komst van Dustin van Beelen (25 jaar) bij MDH. “Ik zag een online post voorbijkomen toen ik aan het werk was bij mijn vorige baan in een supermarkt. Ik was toe aan iets nieuws en zag wat een salesmedewerker allemaal doet. Het leek me heel leuk!” Hij bleek een natuurtalent, na een meeloopdag kon hij meteen aan de slag. En na acht maanden sleepte hij een vast contract in de wacht. “Daar ben ik heel trots op. Mijn ambitie was om nog verder te groeien en dat kan ook hier. Inmiddels heb ik mijzelf doorontwikkeld tot teamleider.”
Wat doet hij precies binnen MDH Mediagroep? “Ik verkoop bekendheid door middel van advertenties, dat kan zijn in kranten, tv-circuits of commercials. Samen met de klant denk ik na over de advertentie: wat is de boodschap? Elke klant is weer anders. Ik vind het leuk dat we door het hele land actief zijn, je leert de steden goed kennen.” Hij heeft inmiddels wat vaste klanten opgebouwd. “Laatst zei een klant: Ik doe het niet vaak, want dan weet ik zeker dat het goed gaat. Dat vind ik echt een compliment,” glundert hij.
Het is hard werken, Dustin doet zo’n 100 tot 125 belletjes per dag. “Ik ben wel wat gewend. Soms zijn het 60 langere gesprekken. Je gaat in zo’n gesprek van een ‘nee’ naar een ‘ja’, dat is echt een spelletje. Ik ga altijd na hoe ik het leuker kan maken, bijvoorbeeld door iets extra’s te geven. Daar hebben we alle vrijheid in. Natuurlijk is het wel balen als het een dagje minder goed gaat.” Het voelt desondanks niet als werk, vertelt Dustin. “We zijn als een grote familie. Ik kan altijd even mijn verhaal kwijt. De sfeer is goed en de bedrijfsborrels die worden georganiseerd zijn altijd heel gezellig.”