Skip to content
Er worden gezellige uitjes en borrels georganiseerd. De zomerbarbecue of de foute party bijvoorbeeld. De mensen hier staan voor elkaar klaar. "Het is net een grote familie."

Verhaal van Celine

Celine is bij MDH misschien wel dé beste verkoper en dat is geen toeval. Als teamleider en doorgewinterde salesprofessional weet ze als geen ander hoe je klanten binnenhaalt: met energie, gezelligheid en een flinke dosis doorzettingsvermogen. Van koud bellen tot het bouwen van relaties—voor haar draait alles om de juiste aanpak. Lees maar eens hoe ze dat doet.

COLLEGA WORDEN VAN cELINE?

Celine Rijkse (34 jaar) is teamleider van het team waar ook Tigo en Bram onder vallen. Sinds 2014, met een korte onderbreking, werkt ze hier. Dan moet ze het vast naar haar zin hebben. “Klopt,” lacht Celine, “de gezelligheid en sfeer vind je nergens anders.”

Er worden gezellige uitjes en borrels georganiseerd. De zomerbarbecue of de foute party bijvoorbeeld. De mensen hier staan voor elkaar klaar. “Het is net een grote familie.”

Een top verkoper word je natuurlijk niet zomaar, daarvoor moet je naar eigen zeggen lekker knallen. “Ik ben altijd aan het zoeken naar nieuwe klanten. Ik werk bijvoorbeeld voor onze eigen uitgave de Vrijetijdskrant en kranten voor voetbalclubs als De Graafschap, Vitesse en Heracles. Het komt neer op koud bellen. Dat vond ik vroeger altijd wel spannend, maar nu lukt het me zo. Je leert het door het te doen. Iedereen heeft zijn eigen manier.”

Haar tip daarbij? “Goed luisteren naar de klant. Je kunt vier keer dezelfde vraag stellen, maar als je de vraag telkens net wat leuker maakt, haal je de klant makkelijker over. En natuurlijk maakt de manier waarop je iets vraagt erg uit. Ik zeg daarom alles met een glimlach.”

Tjelke Rast

HEB JE EEN VRAAG?

Tjelke Rast helpt je graag verder!